Hösten närmar sig..

Även här nere i Skåne börjar hösten närma sig. Jag var ute på promenad idag med en kursares lilla dotter, och både hon och jag faschinerades av alla små gula löv som plötsligt låg överallt på marken. Estelle, som är drygt 2 år och går på ett natur-dagis, pekade glatt på blommor och svampar. Jag förundras över barn och sörjer lite att jag själv måste vänta ett bra tag på att skaffa egna..

En av mina närmaste väninnor fick sitt första barn igår! En liten dotter som ska heta Elisa. Jag fick ett SMS av Karro och hon skrev ”Hon e född! Jätte söt! Det e underbart! Jag ammar”. Det var underbart att höra, jag blev rörd. Hon har pratat om att skaffa barn så länge och jag är lycklig över att hennes önskan har fått gå i uppfyllelse nu äntligen. Även en annan kompis, Malin, har fått en dotter. Hon såg dagens ljus tidigare i veckan och ska heta Mina.

Idag var det Öppet hus här på skolan. Jag blev glatt överraskad att det var så många här på besök! Till min glädje såg jag många tjejer här också. Hoppas på att det kommer fler tjejer hit nu när 05:1 slutar i november. Även om jag trivs bra att umgås med killarna så är det ju faktiskt annorlunda med en tjejkompis.. Killarna kanske inte riktigt har samma förståelse som en tjej om jag utropar att jag har lyckats få tag på ett par ovanliga Acne-skor eller att jag gjort ett väsk-fynd hemma på vinden =)

Vi var ute en sväng i Helsingborg igår på stället Tivoli. Jag är absolut inte jätteimponerad.. Väldigt ungt, folk som puffades och knuffades, dålig service i baren och trist musik. Tur att Peter hade bilen så att jag o Henke kunde åka tidigare hem! Det va snack om att vi skulle ut ikväll också, men vi får väl se om vi pallar oss iväg. Ljungbyhed ligger ju på sätt och vis mitt i smeten, men ändå så långt borta så fort man ska göra något.. Lund är ju iofs ganska nära, men alla har inte kårleg. Vi får se!

Just nu saknar jag mina smycken i Stockholm. Mamma hade suttit och jobbat hela dagen nästan, jag blir så avundsjuk! Men, jag vet ju att jag egentligen inte har tid att göra några smycken när jag är här nere plus att jag vill ha tillgång till allt materiel när jag ska jobba.. Ska i alla fall gå en starta eget kurs på Lunds Universitet om några helger och då ska jag äntligen sparka igång företaget på riktigt! Det ska bli kul, ser fram emot det..

Ciao!

img_1396.JPGimg_1483.JPGimg_1393.JPG

Candy armband i vitt och Princess halsband från née STOCKHOLM

2 Responses to Hösten närmar sig..

  1. Jimisola skriver:

    Em,
    Så är du också en del av bloggsfären… Ser fram emot att läsa dina alster.
    Kram

  2. ninalundh skriver:

    Underbart kära dotter,
    att Du lyckats så bra att skriva om…..ja allt!
    Kul att läsa och att titta på alla fina bilder.
    Jag önskar Dig all lycka. P&K

Kommentera

