Vad då Ellebelle..

Jo såhär var det..

En gång i tiden, närmare bestämt för 4 år sedan, gick jag på Militärhögskolan Karlberg tillsammans med en kille som heter Victor. Han började kalla mig för Ellebellebus.. Fråga mig inte varför! Det är alltså inte någon slags egotripp som har fått mig att anamma (delar av) det namnet. Jag hade till och med nästan glömt bort det..

För att se om jag var ”ellebelle-originelle” eller inte (enfaldigt, jag vet) så sökte jag på Google, och till min stora besvikelse upptäckte jag att jag inte alls var ensam om benämningen. Därför måste jag förtydliga ett par saker: jag är inte den Ellebelle som florerar på Sylvester och liknande sidor. Ellebelle finns för tillfället endast på denna blogg, och om du skulle se benämningen någon annan stans kan du utgå från att det inte är mig det rör sig om..

Kommentera

