Julpynt..

I onsdags gjordes ett (långt) besök på IKEA. Killarna flippade ur och handlade tok-mycket julpynt! Jag kom på att vi ska ha en julpynts-tävling här i huset och har redan utsett en jury. Dock har jag lite svårt att bestämma mig för vilket tema mitt rum ska ha, men det lutar åt färgerna rött, vitt och silver med lite Disney-känsla (hängande polkagrisar, julkule-hjärtan osv). Inte så originellt kanske, men förhoppningsvis fint. Två av killarna köpte röda ljusslingor, men VARNING! De lyser i fint, flickigt rosa.. Jag gjorde även ett riktigt fynd. Mitt mission med besöket var att köpa en arbetslampa och jag hittade en superfin och samtidigt tokbillig ! 99 kr för lampan BASISK är ju helt ok, se bild.

I helgen blir det återigen pluggning inför nästa veckas ATPL-prov. Vi har dock bestämt oss för att göra en rolig sak per dag, så imorn blir det bullbakning. Vi hade egentligen tänkt att julpynta idag, men det får bli söndagens roliga sak.

Dages höjdpunkt var helt klart att få höra min systerdotter Malin, snart 2 år, sjunga ”Sankta Lucia” i telefonen. Wow! Men det fick mig givetvis att längta hem ännu mer. Nedräkningen har börjat: 6 dagar kvar..

Kommentera

