Veckans bästa v 46..

Bättre sent än aldrig! Here we go..

Gotta have: En kappa från Whyred som jag såg på SOLO i Väla. Tyvärr finns den inte med på deras hemsida då den är från höstens kollektion. Svart i ull med stora slag, rejält utställd nedtill och med skärp. Dessutom en massa små- detaljer i beige. Very nice..

Smak: Kanelbullarna som Henke och jag bakade i helgen. Jag ser dock mycket fram emot alla glögg-tillställningar med lussebullar. Henke påstår att ingen gillar sådana, så jag kanske är ensam om att vara ”slav” under saffran…?

Höjdpunkt: Att klara skolproven inför Luftis-proven. Skönt!

Idol: En viss Hedwig boendes i Stockholm. Denna tjej har, utan att alls känna mig, på eget initiativ (efter att ha läst min annons på Blocket) införskaffat de underbara Victor & Rolf-skorna i svart mocka med lack-dateljer till mig. Helt otroligt!

Plagg: Trosor i modellen ”french knickers”, eller som Triumph kallar dem: Miss Hotpants. En hit på sommaren under kjol och framför allt nu på vintern när det börjar bli kallt.. Dessutom mkt snyggare än vanliga stringisar, och om jag är rätt underrättad, mer poppis hos männen..

Produkt: Salvequick-plåster med mönster av Peter Pan, Dumbo och Lady och Lufsen. Dessa små skapelser finns att införskaffa på Mc Donald’s för den ringa penningen 10 kr varav rubbet går till Astrid Lindgrens sjukhus. Införskaffa nu!

Julklapp pour elle: En sminkväska från Mulberry eller något annat ”lyx”-märke. Om vi nu lägger flera tusen kronor på smink (vilket vi faktikst gör om man börjar räkna efter vad som ligger i den lilla väskan), varför lägga dessa dyrgripar i en H&M-sminkväska?

Julklapp pour lui: Manchettknappar i ädel metall med gravyr. En personlig present som består! Om du har pojkvän, varför inte gravera in dina initialer på den ena och hans på den andra?

Bild: Föreställer Elise, Emma, Ann och mig i somras. En påminnelse om hur mycket jag saknar mina vänner och min familj när jag är här nere i Skåne..tjejjorna1.jpg

One Response to Veckans bästa v 46..

  1. Mamsen skriver:

    Oj vilka beautisar! Trevliga och roliga är de också!
    Ang. Hedwig: Mötte upp henne idag för att ”få” skorna. Verkligen trevlig tjej. Klaga inte på youngisarna! De flesta är fina.
    Ang. saffran och Henkes smak. Den kan vi omvända. Mamsens Lussebullar har han inte smakat. Inte heller Mamsens fisksoppa med massor av saffran och vitlök. Någon som blev hungrig?

Kommentera

