Veckans bästa v 48..

Gotta have: En biljett till Globens Luciakonsert med Adolf Fredriks Musikklasser och Stockholms Musikgymnasium (skolor jag själv har gått på). Större och bättre luciatåg finns inte, det kan jag garantera! Se över 1000 elever sjunga och spexa den 16 och 17 dec i Globen. Rekommenderas varmt!

Smak: Kvibille Glöggädel. En tok-billigt dessertost som smakar mycket! Supergod på pepparkakor.

Höjdpunkt: Hela Stockholmsbesöket! Det hanns med jobb, party, goda drinkar, att träffa vänner och framför allt: att träffa familjen med gamla och nya medlemmar.

Idol: Tevfik min svåger. Tänk att släppa allt i sitt hemland och våga lyssna på hjärtat och våga lita på kärleken. Efter att ha förälskat sig i min syster flyttade han från Turkiet hit till Sverige och startade ett helt nytt liv här. Och vilken underbar familj han har skapat tillsammans med min syster! Makes me happy 🙂

Plagg: De nyinköpta plaggen från helgens runda är alla veckans givna plagg, men det olivgröna Mulberry-skärp jag kollat på i 100 år och som nu sitter i hällorna på mina mörkblå Acne-jeans blir nog favoriten. rl-hundkit.jpgOch för dig som har hund:är lite skeptisk till hund-plagg, men vem kan motstå denna lilla RL-outfit?

Produkt: Måhända varken bra för tänderna eller hyn, men själen behöver sin omvårdnad den också: jag vill ha glögg i alla dess former! I min familj har vi druckit kall vitvins-glögg under flera år, men jag måste erkänna att röd, varm glögg känns mest juligt och är godast. Att dessutom årets glögg från Blossa är buteljerad i en fantastiskt snygg flaska gör den till en design-hit på julbordet.

Julklappstips pour elle: Ok kanske lite magstarkt, men en rolig grej till alla iPod ägande tjejer! Klicka här, mer beskrivning behövs ej, annat än att den buzzar i takt med musiken 🙂

Julklappstips pour lui: Köp honom en fin halsduk, kanske i pashmina. Jag har genom otaliga shopping-rundor med mina manliga vänner förstått att en enfärgad halsduk känns tråkig: de vill ha färg och mönster!

Bild: Föreställer delar av min växande familj. Mamma med Leo i famnen och stolta storasyster Malin utdelar en liten advetspuss, avsaknad av mistel till trots!

5 Responses to Veckans bästa v 48..

  1. Mamsen skriver:

    Jag säger bara: Barn äär underbara, både stora och små. Livets krydda.
    På tal om krydda (för att göra en snygg övergång) : Blossas lingonglögg är slut och det kommer ej fler leverenser. Attans!!

  2. ellebelle skriver:

    Ja attans! Den hade jag velat prova..

  3. Tina skriver:

    Tack för fina ord om världens underbaraste man. Hoppas lilla Leo växer upp & blir lika underbar som han. Att Malin kommer bli lika lysande förtjusande som sin förträffliga mor hyser jag inga som helst tvivel om – vi kör glada ”kvinnor kan” utrop här hemma 😉
    & hohoho… undrar om jag ska överge min vanliga mp3 för en iPod… 😀

  4. Jenny skriver:

    Äsch, Blossa hit och dit. Jennys EGENGJORDA glögg är självklart den allra bästa… *nöjd*

  5. ellebelle skriver:

    ÅÅÅ den vill jag gärna prova!! PUSS

Kommentera

