Veckans bästa v 49..

Gotta have: Glögg-muggar från Orrefors: HOTTO . Snyggare, elegantare och mer extravaganta glögg-muggar har aldrig skådats av mina kräsna glas-ögeögon 🙂 Att de dessutom är förhållandevis billiga (2-pack för 199 kr), att de finns i två utföranden och att de dessutom går att använda till t.ex. espresso, punch och Saké gör de oumbärliga i min glas-samling..

kanel.jpgSmak: Drinken Kanel på Restaurangen Två på Rörstrandsgatan. Basen är Cognac och den pryds med en  liten äkta kanelstång. Vackert!                            

Höjdpunkt: Att jobba! Det är tok-skoj att jobba mitt i julruschen! Speciellt i en butik där man kan stå för det man säljer och där man på riktigt vet att kunden har rätt 😉

Idol: Nu kommer det… nej nu kommer det.. men men ok NU KOMMER DET: veckan idol är….. vår käre astronaut Christer Fuglesang, som säkert kommer att bli årets svensk eftersom han nu är astronaut, på riktigt! Någon som orkar hurra?

Plagg: Jag hade så gärna velat skriva ”min vackra Nobel-klänning som jag hade igår”, men ack nej. Det blir något så oglamouröst som: Stödstrumpor. Jag trodde aldrig att jag skulle ta detta ord i min mun. Än mindre att jag skulle BÄRA detta plagg. Men, jag måste erkänna att de är min räddning efter 20 timmar ståendes och springandes på jobbet. 10 poäng åt en nyvunnen favorit!

Produkt: Glitterspray från OSIS/Schwarzkopf. Kan användas på kroppen och i håret och är i silver med minimala små glitterkorn. Finns hos din frisör. Och inte helt otippat i mitt hår på nyår! Dock ett litet minus för att den luktar lite lätt maskulint..

Julklappstips: Kommer en sammanfattning i veckan på alla köpvärda julklappar jag kan komma på!

Kommentera

