Sex, mera sex: en jullek..

Ok. För det första: det är kul att vara en av de mest växande bloggarna just nu! Det ger motivation till att skriva mera.. Dock så är det föga förvånande att de bloggar och inlägg som har allra mest trafik är de med titlar som ”Dagens ställning”, ”En horas bekännelser” osv. Tröttnar folk aldrig?!

Igår kväll bjöds det på julfest här på Ljunghusen. För den gentila summan av 1200 kr för maten till 24 pers fick vi följande mat på vårt bord:

– Jansson, Julskinka, senap, rödkål, köttbullar, prinskorv, rödbetssallad och en dansk specialitet: varm pastej med frästa champinjoner och bacon

– En massa sorters sill (vitlök, lök, senap, skärgprds osv.)

– Ägghalvor med röd/ svart rom och räkor

– Hembakad vörtlimpa med två sorters ost

Ett riktigt klassiskt julbord, vilket innehöll mycket väl lagad mat, alla blev tokigt mätta och det blev till och med mat över! Ett stort tack till er som fixade maten.

Själv tog jag hand om pyntningen och dukningen. Det höggs ju en gran här i veckan och den pyntades med buller och bång i tisdags. Vi var inte helt ense: jag ville givetvis ha en fin Disney-gran med en massa röda kulor och polkagrisstänger. Som tur var fick jag min önskan igenom och nu står granen stolt och glimmar i vår lilla salong! Jag måste även erkänna att jag fick en liten gnutta julstämning efter julfest, granklädning och julklappsutdelning.

Julklappsleken:

Jag ska börja med att säga att jag var mycket skeptisk till denna lek, men den visade sig vara mycket rolig och galen!

Ni behöver en eller två tärningar, beroende på hur många ni är. Alla har varsit inslaget paket (helst med samma värde av t.ex. 50 kr). Sätt klockan på ca 5 minuter. Slå tärningen. En 1:a betyder ”drick ur ditt glas”, en 3:a betyder att man måste byta sin julklapp med någon annan valfri person och en 6:a betyder att man får välja om man ska byta julklapp med någon och man har även möjlighet att beordra två andra personer att byta julklapp med varandra! Slår man en 2:a, 4:a eller 5:a går tärningen vidare till nästa person. Superjulikul!

3 Responses to Sex, mera sex: en jullek..

  1. Mamsen skriver:

    Häpp! Måste erkänna att jag nästan satte i halsen när jag läste rubriken!!
    Det hedrar dig, kära dott, att Du har sån framgång med Din blogg, utan att det Du skriver anspelar på sex! Håll stilen!

  2. ellebelle skriver:

    I will 🙂 Love u mamma

  3. Mamsen skriver:

    Gott nytt år!
    Har nu längtat i veckor på ett nytt blogginlägg. Det är så kul att läsa vad du har på hjärtat.
    Men jag vet att du, även på ditt jullov, har haft fullt upp, så jag unnar dig en paus!
    Lycka till med studier mm 2007! Kraaaaaam från Mamsen.

Kommentera

