Herrrulien..

Varje gång jag kommer till örlogsstaden Karlskrona tänker jag: är detta sista gången? Vad kan få mig att åka hit igen nästa gång? Jag hyser en sorts hat-kärlek till staden. Så vacker men ack så trist.. Ingen stad, förutom Stockholm, hyser dock så många vänner som Karlskrona gör. Det var just dessa vänner som nu fick mig att åka dit, ännu en gång.

Resan dit kändes väldigt lång, men sedan började det roliga. Jag bodde hos min goda vän Victor som jag lärde känna på Militärhögskolan Karlberg för 4,5 år sedan. Han lagade sagolik mat (kyckling med het salsa och bulgur) och serverade ett mycket gott rött vin till (återkommer om titel) samt försåg mig konstant med kaffe. Med under hela helgen var även Nisse/ Foppa; även han en god vän sedan Militärhögskolan, och Bengan kom förbi på en kaffe på söndagen. Victor är stolt ägare av en Nespressomaskin och har ALLA sorters kaffe som finns till den. Jag vet att jag har tjatat om en sådan kaffemaskin redan tidigare, men det kan inte hjälpas: JAG MÅSTE KÖPA EN!! Men jag vill ju ha ett eget kök igen först.

Lördagskvällen spenderades till del på Nivå, ett ställe i Karlskorna där jag alltid lyckas hamna oavsett om det är för en fika, en middag eller för party. Det är faktiskt trevligt där, även om deras senaste tillbyggnad mest känns som ett tappert försök till att likna Caféts glasväggar utåt Kungsan. I like it anyway! God mat (till mestadels grillat och en massa olika Fajitas), goda drinkar, världens mysigate tak, ofta en massa gamla bekanta (så även i lördags) och trevlig personal.

Jag måste säga att det kändes lite konstigt att åka ifrån Karlskrona denna gång. Jag tror jag får ta och åka tillbaka snart igen.. det är ju faktiskt inte så jättelångt härifrån 🙂

4 Responses to Herrrulien..

  1. Mamsen skriver:

    Kul,kul att du hade kul i helgen! Fint att ha kvar vänner från olika perioder av ens liv. Det är värdefullt.
    Karlskrona är ju en mysig stad, speciellt på sommaren. Men att bo där…nja, kanske en kort period.
    Välkommen hem till STAN i helgen som kommer. Kraaaaaam

  2. Eliza skriver:

    NU ÄR JAG SUR SOM EN CITRON, nä inte en Citroen som EN CITROOOON!!!
    Jag skrev precis ett inlägg på MINST 5 st A4 sidor som helt puts väck försvann!!!!!! Tacka vet jag skrivmaskinen ELLER när man hade brevisar (brevvänner för er som inte är från den tiden), då försvann ALDRIG ngt… Inte ens kärleksbreven från Jens Rosengren i 4an, dom ligger minsann vackert bevarade på vinden!

    MEN HALLÅ – det här var ju inte det jag skrev om i det tidigare inlägget, nu är jag inne på en massa sidospår… hur ska jag hitta tillbaka och orka skriva 5 st A4 sidor??? Jo nu vet jag, jag skriver i ngn slags punktform så kanske jag orkar mig igenom det viktigaste:

    – Så du ser fram emot solsemester?? Jasså du, vart då tänkas ;)?!!
    – Apropå allt o inget och just det jag skrev om ovan: Sms:ade med norska Ann Helen i helgen, fick hennes mailadress och vi har skrivit lite. CC:ar mailet till dig så får du själv läsa =)
    – Apropå ovan igen: HUR I HELA VÄRLDEN SKA JAG HITTA FIGGE? Tror du brandstationen i Mölndal är samarbetsvillig? Det är föga troligt men värt ett försök, måste bara samla mig!!
    – Jo just det, jätte kul att du kommer hem i helgen, här ska dejtas!
    – Ehh…. vad var det mer jag highligthade i mitt förra inlägg SOM FORTFARANADE ÄR BORTSPRUNGET I CYBER RYMDEN???!!!!!
    – Ja, kanske det mest orelevanta men ganska så upplysande (apropå mitt namn i inlägget alltså). Jonte och Roggan uppmärksammade i helgen mitt smeknamn ”men du… ehhh… du vet väl att den där Minelli inte är speciellt snygg ens???” NÄ KANSKE DET men sen när började man välja sina smeknamn – nä just det! Jag får bara tacka och bocka och hälsa Mariah (Carey) i Smååååland välkommen in i Ellebelles blogg – TACK FÖR ETT BRA SMEKNAMN ÄVEN OM DET KOMMER FRÅN EN FUUUUL DAM ENLIGT RODGE& JONTO!!!

    Nä nu tog punktformen slut… har jag fått ihop 5 st A4 sidor?? Föga troligt men ett gott försök!

    Puss & kram
    Over & out
    Minelli has left the building… eller jag menar the blogg!

  3. Tobbe skriver:

    Heje heje!

    Karlskrona, ja hatkärlek kan man verkligen tala om, bion har ju inte ens öppet alla dagar i veckan, det kommer jag ihåg att jag retade ihjäl mig på! Men men, reklamen jag har på blogg, den bara är där.. antar att det är så siten finansieras… Sitter o pluggar en jäkla massa grafer och growth accountings, om du vet vad de är 😉 Tenta på fredag! O vad det gäller espresso så finns det bara en maskin som gäller, detbörjar J och slutar på URA. Kramar T

  4. ellebelle skriver:

    Hahaha, jag vet att du är JURA-expert, men jag föredrar det lite mindre och diskretare 😉 Lycka till på tentan! Kram

Kommentera

