Min stad, min kära stad..

Imorn bär det av hemåt, hurra!!

Helgens planer är enligt följande: fredagskvällen skall spenderas på fest hos Jenny i Bromma. Hon är just hemkommen från Indien, och strax innan dess just hemkommen från Afrika OCH nu ska hon bege sig till Tromsö i Norge. Allt detta rymms inom hennes utbildning till sjuksköterska på Röda Korset i Stockholm. I´ts WOW!

Lördagen skall spenderas hemma hos familjen Baytorun med fika och gos.. Känns längesedan jag träffade mina små ögonstenar, så det ska bli underbart! På söndagen blir det ytterligare fika med Emma och Elise. Övrig tid är oplanerad vilket innebär tid med nära och kära 🙂

Denna vecka har varit ganska tuff. Vi har haft teknisk kurs på det 2-motoriga planet Piper PA31 Navajo vilket är skolans lite större plan som vi i huvudsak skolar IFR (Instrument Flight Rules) på. Mycket givande och intressant, men det känns som att man är mer eller mindre begravd i böcker, papper, grafer och övningsuppgifter! Ska dock bli mer än roligt att väl börja få flyga ett större plan. Vi har 6 stycken PA31:or på skolan och de rymmer 8 pers. De används normalt som bl.a. taxiflygplan och var tidigare del av Krigsorganisationen (de har faktiskt lastat robotar i den då det begav sig!).

Piper PA31 Navajo

3 Responses to Min stad, min kära stad..

  1. Mamsen skriver:

    Wow, jag säger bara wow, vilket plan!
    Ja, wow också för din plan i helgen. Vääääääääälkommen hem!

  2. Tobbe skriver:

    Heje! Här är det vinter må du tro…. tänka bara säga morsning korsning och skicka en hälsning från Rebecca Landberg! Ta hand om dig! Kram T

  3. ellebelle skriver:

    Kallt som satan ja.. Hälsa tösen tillbaka! Kram

Kommentera

