Whats up..

Öppnar min blogg efter helgens återkomst till metropolen och vad får jag se?? Bloggen ser ut som skräp. Bilderna stämmer alls!! Trots att alla inställningar är kollade så stämmer det inte. Som att jag inte haft tillräckligt med problemas idag..

Efter ett noggrant övervägande och ett svårt beslut bestämde jag mig för att ta det tidiga tåg-alternativet, mest för att underlätta för dagens hjälte nr 1 Magnus/ 9 som skulle hämta mig i Klippan. Tji fick jag.. Efter mycket om och men missade jag mitt anslutningståg och fick vänta på nästa i hela 2 h i Hässleholm. Tänkte då (egentligen inte alls) att jag skulle passa på att göra stan (bärandes på min bärsäck modell större och med feber, säääkert) så att jag skulle kunna skriva en ny del av min stadsguide. Icke då. I Hässleholm stänger alla caféer klockan 18. Nej, fel där! Ett finns öppet: det som finns i Centralstationen. Där kostar kaffet 12 kr och smakar som en blandning av gammalt the och disktrasa, mums! Att Centralstationen dessutom besöks av 1. Fulla Hässleholmare och 2. läskiga 16 åriga gängmedlemmar som skriker och gör fula teckan åt fullisarna och 3. skumma knarkande kvinnor gör det hela till ett riktigt måndagsäventyr.. Hur klarade jag då detta besök helskinnad och med gott humör? Jo, efter tre långa samtal, en massa msn:ande, ett inköp av Fishermans Friend, en massa lyssnande på Benny Benassi i min iPod och i gott sällskap av min Performance-bok gick det att överleva trots störande moment och allmän förkyldhet. Dagens hjälte nr 2 blev Karsten (som för övrigt ska vara min co-pilot hela våren) som bjöd på tokigt god wook till middag då jag äntligen kom fram till Ljungan. Alla kvällens bekymmer var suddenly som bortblåsta 🙂

Het ja.. Helgen va rolig men sjuk. I fredags bjöds det på mysig och trevlig fest hos Jenny och på lördagen var vi och fikade hos Fam Baytorun. På vägen ut till fikat stannade vi till på Stockholms mest välsorterade sportaffär, Länna sport. Jag har ju sedan länge bestämt mig för att INTE köpa en ny vinterjacka förren jag verkligen verkligen hittar nån jag gillar. Nu får jag väl dock inse att jag inte kan använda min gamla gås utan att skämmas och att min mockakappa med päls inte är den varmaste.. Sagt och gjort, in på Länna Sport. But NO! Inte en enda jacka som föll damen i smaken. För kort, för lång, för vit (ååå dessa attans vita jackor ska alltid va så förbannat snygga på..) eller för dyr; vägrar ge 6995 kr för en PEAK-jacka om jag inte ens vet att jag ska spendera vintern i Sverige nästa år.

So far so good, allt enligt plan! Lördagskvällen bjöd på kalvfilét hos mamma och pappa och sedan en liten utgång (på skönt-att ingen-bryr-sig-om något-Soap-Bar och Cafét) med Elise. Söndagen inleddes med tok-mysig frukost hos Elise och Roger och sedan en tjejfika på ett extremt omysigt café: Chris på Drottninggatan. Kvällen och helgen slutade i fåtöljen hos mamma och pappa med god mat och en dålig söndagsfilm. Bra helg alltså!

Kommande vecka bjuder på teori och till helgen en liten utflykt. See ya..

Jag och Jenny i somras på Ljunggrens. Jenny ska spendera tre månader i Norge och hade Avskedsfest i fredags 

One Response to Whats up..

  1. Mamsen skriver:

    Söta tjejer, vad bruuuuna ni var!
    Ja Du gumman, det var ett måndagsäventyr du sent ska glömma. Tur att vissa är så justa att de skjutsar och lagar god mat.
    Krya på dig i vinterkylan. om du vore här skulle jag pyssla om dig med te, honungsvatten, varma filtar, skvallerblaskor att bläddra i samt en god bok.
    Men. Nu är du i Skåne. Får hoppas att någon annan kan sköta mamsens uppgifter…..
    Krya på dig, kraaaaaaaaaaaaam

Kommentera

