Tiotusen röda rosor..

Shit alltså! Några månader har gått och nu är jag alldeles strax uppe i 10.000 besök på bloggen! Känns roligt att ni uppenbarligen läser den. Så jag fortsätter.. 🙂

Helgen bjöd på bröllop med pompa och ståt! Min kusin Åsa gifte sig men sin Johan. Kyrkovalet föll på vackra Matteuskyrkan och festen hölls på Haga forum (sjukt ful hemsida, så den vill jag inte ens länka till..). Så läckert att hela huset är byggt i glas och med en placering intill Hagasjön, med upplysta träd och snö utanför.. Very nice.

Jag har kommit i total ofas med alla andra Stockholmare här i Ljungan, så för att komma i fas igen verkar det bli hemgång i helgen IGEN! Jag vill ju inte sitta här själv och uggla liksom. Så spännande är det inte med karaoke-kväll på Jannis, träning på det oinspirerande skolgymet och ensamt tv-tittande i salongen. Det är faktiskt sant att när vi förra våren gick till Jannis för att lyssna på karaoke sjungande ljungbyhed-och-omnejd-s-bor fick jag panik och gick hem innan alla andra. Efter att ha hört ortens raggare sjunga ”Jag ska köpa vingar för pengarna” och lokalkändisen Puma dänga av den ena Elvis-favoriten efter den andra stod mig kvällen långt upp i halsen. Jag gick hem och kvävde min gråt i kudden.. Eller nej, ok inte riktigt men om jag skulle va här i helgen själv skulle nog ångesten krypa sig på.. Så jag åker hem. Punkt slut, tut.

img_0643.jpg

Ser i och för sig ut som att en mörkhårig jag och Malin hade ganska kul, en stund i alla fall (Karaoke kväll på Jannis i Ljungbyhed förra våren)

Kommentera

