Im hooked..

Igår var vi på klubben Vega i Köpenhamn och hade den otroliga turen att få se ett Isländskt band som heter FM Belfast. Gruppen består av en kille vid synth, en kvinnlig och en manlig sångare. Att se sångaren strutta runt i sina snortajta röda jeans och höra sångerskan sjunga grymt bra var helt klart en av helgens höjdpunkter! Har just lyssnat på deras låtar på My space, och kan tyvärr konstatera att de absolut inte gör sig lika bra på datorn som de gjorde live. Jag gillar nog låten Lotus bäst, men jag är ju hooked på basgångar och liknande så jag gillar VHS oxå just därför. Det krävs ett par inlyssningar om man inte sett dem live som jaaag haaar 😉 Om du gillar electro, just go ahead!

Helgen eller dygnet i Köpenhamn var grymt lyckad. Jag är dessutom väldigt tacksam över att ha fått träffa Annika. Jag må säga att jag blev chockerad. Det är ingen bra känsla man får i kroppen när man ser sin vän tyna bort mer och mer för varje gång man ses.. Och veta att ingen kan få henne att byta miljö och ingen kan få henne frisk.. Utom hon själv.

En längre rapport om Köpenhamn kommer om ett par dar..

3 Responses to Im hooked..

  1. FM Belfast skriver:

    We’re playing at Vega again on the 1st of june with GusGus check us out.

  2. ellebelle skriver:

    WOW!! Thanks a lot 4 letting me know!! U know I’m a big fan since last time 🙂 Love Ellebelle

  3. susanne skriver:

    hejsan! jag undrar om det är någon bra klubb/bar som du kan tipsa om med 20 års gräns i köpenhamn?! ska nämnligen dit i helgen å röja 😀 min email är : kinkysusse@hotmail.com, jättetacksam för svar!!

Kommentera

