Veckans bästa v 7..

Gotta have: En lägenhet. Nyss. Jag vill inreda!!! En tur Köpenhamn och man blir alldeles galen i alla inredningsprylar.

Smak: Det finns få ställen där jag kan få min älskade Mojito som jag vill ha den, men på klubben Vega (eller snarare i coktailbaren i hörnan) i Köpenhamn lyckades de alldeles utmärkt. Alldeles alldeles för utmärkt..

Höjdpunkt: Alla flygpass under veckan va på sätt och vis höjdpunkter: det blir roligare och roligare att flyga!! Men, Köpenhamns- turen var givetvis också en höjdpunkt!

Idol: Karsten, min danske co-pilot. Han hjälpte oss att ”göra” Köpenhamn. Vi lyckades tack vare honom med att komma till en massa nya ställen och besöka restauranger och klubbar som vi garanterat aldrig hade kommit till annars.

Plagg: Mina nya jeans från Diesel i modellen LIV och tvätten 0086C (dvs otvättade svart-blå). Fodret (eller vad man nu ska kalla det som omsluter sömmarna inuti) är nästan identiskt med de på Antik denim- jeans och de är nästan raka på gränsen tll stuprör. Midjan känns sjukt låg eftersom jag jämför med modellen Acne Hex som jag använt i två år, vilka typ går till naveln 🙂 Ill get used to it!

jeans.jpg

Produkt: Honung. Varmt vatten och detta under lenar såriga halsar och hindrar mig från att vilja ha en massa andra söta saker.. Hjälper tyvärr dock ej som motmedel mot begär av söta killar 😉

Bild: Föreställer mig själv, min lärare Jan och min co-pilot Karsten framför en PA31

4 Responses to Veckans bästa v 7..

  1. Anna skriver:

    Oh, Mojitos är mums! Och det krävs faktiskt lite för att de ska bli goda, riktig mynta är en fördel.. 🙂 Vega är inte helt fel det heller!

  2. ellebelle skriver:

    Nej vi gillade verkligen vega. Jag va lite skeptisk när vi kom in i baren i gatuplan först, men sen tog det sig rätt snabbt! Det va rejält med allt i Mojiton, mynta, lime och sockerlag. Det knastrade dock mellan tänderna av allt socker.. Man de va som sagt grymma!

  3. storasyster skriver:

    Appropå mojito…Jag har druckit den absolut minst välsmakande mojiton-den till och med LUKTADE kattpiss! Inte var det mynta i den inte…Vete fasen vad de hade pulat ned i den-lagerblad eller kattmynta kanske? Som plåster blev jag bjuden på ett glas champagne 🙂 Var nästan på väg att beställa en till mojito för att se om jag skulle bli kompenserad en gång till, men så modig var jag inte – den gången…/Kram på dig!

  4. ellebelle skriver:

    Hahahah nej men Champagne är ju faktiskt att föredra, till och med framför mojito (jo det ÄR sant!). Fick tyvärr inte något av de under helgen. Ska klaga på bartendern.. Eller hur det nu var 🙂

Kommentera

