Just turn it off..

Var en sväng på simhallen idag. Jag bestämde mig för att förkylningen som kommit och gått under fyra veckors tid inte existerar längre. Känslan att min kropp snart kan förvandlas till en stackars marshmallow än den kryptonit som den borde vara är överhängande, så nu får det vara nog med sjuk-ellebelle! Ont i halsen eller ej: nu jäklar ska den bort!

Till min stora besvikelse strömmade det eviga radiotugget ur högtalarna. Nej, jag är inte fin i kanten vad gäller musik. Jag kan själv tycka att det är helt ok att lyssna på radio (dock ej här i Ljungbyhed då mottagningen är lika med noll), men någon gång får de väl ta och byta låtar!! När va Shania Twain senast poppis (du vet hon som åmade sig till That don’t impress me much) och när gillade vi någonsin Bossom?? Jag blev till och med sur och pluggade in min iPod för att slippa lyssna på eländet.

Imorn väntar mörkerflygning, äntligen! Jag hade oturen att bara få genomföra ett endaste pass i höstas, så nu återstår 4 pass mörker på Cirrus.Håller tummarna för vädret.. Det är sjukt mysigt att flyga mörkar, om än svårt. Imorn blir det två pass med lärare (en nav och ett start-landnings pass) och på onsdag blir det liknande pass ensam. Great!

No more Miss Nice Marchmallow-girl.. 

5 Responses to Just turn it off..

  1. Mamsen skriver:

    Det känns inte överhängande troligt att du skulle börja likna en marschmallow (stavas det så?), men det är bra att du tänker på din kropp och tränar på olika sätt. Inte trodde jag att jag vid min ålder skulle likna en hel påse med dylika….
    Nåväl som bekannt är det omständigheter som gör det, för jag var ju också jättenoga med träning tidigare. Dock aldrig med infektion i kroppen, men jag litar på att du vet.
    Var rädd om dig hjärtat!
    PS. jag tycker att den som sa att du var som en pralin, har alldeles rätt. Ds

  2. ellebelle skriver:

    Hehe tack 🙂 PUSS

  3. Emma skriver:

    ….bbbrrrrrr här e kallt!!! Saknar dig vännen, men blir glad av att gå in på din sida och läsa om dina glada dagar i Ljungan. I dag har jag delat ut mediciner och nog fått en hel års dos med baciller över mig… peppa…peppa… inte få Emelie sjukan 😉
    Måste hinna med en lite fika i helgen, måste få lite uppdateringar om vissa saker….
    Puss på dig min lilla pralin

  4. ellebelle skriver:

    Hihi ja det ska bli en fika-date minsann! Måste få höra allt om sjuka damerna i Tyresö 😉 PUSS

  5. Mamsen skriver:

    det är inte lätt att vara populär- av både den ena och den andre….
    Fika dater är inte dumt! Vi ses. Välkommen hem.

Kommentera

