Ett stort mörker..

Dagen började sådär, dvs. inte alls bra..

Efter en hel helg med plugg kände jag mig redo att skriva progress test i ämnet Flight planning and Monitoring (alltså pluggade en massa annat under helgen också haha..). Satte igång datorn och påbörjade testet. SWOSH! Efter 8 frågor klara av 14 försvann strömmen! Hela huset blev svart. Och, mitt progress test blev ofrivilligt avslutat. Hoppade då in i duschen och försökte att ta en dusch, muttrandes att om det är såhär det känns att vara blind ska jag minsann vara tacksam varje kommande dag i hela mitt liv att jag har synen i behåll. Som tur var sparades inte mitt resultat och jag kunde göra om det attans testet i eftermiddags.

Helgen var som sagt fylld av plugg. Partynerven började komma igång i fredags då våra yngrekursare skulle ta en tripp till Lund. Dock så sa mitt förnuft till nerven på skrapen, och jag blev kvar här i Ljungbyhed. Jag var egentligen ganska trött efer en flygvecka med både PA31 och Cirrus flygning samt ett antal pass i simulatorerna (även kallade sulorna), så det var nog tur.

Kommande veckor kommer även de att fyllas av flygning och framför allt: monsterplugg. Sista tentorna närmar sig snabbt och nu ska de sista tentakrafterna samlas! ATPL, here I come..

Kommentera

