Three to go..

Puh!! Två av Luftis proven avklarade idag. Så sjukt skönt. Detta innebär att jag är tre prov ifrån att ha hela ATPL (Airline Transport Pilot Licence)- teoripaketet, och de tre proven ska jag skriva på torsdag. Jag måste säga att detta block har varit tyngre än de andra blocken, så det är ytterliggare en anledning till att börja så smått att känna lättnad. Dessa prov innebär alltid en sådan ångest: jag tror att något av det värsta jag vet i hela världen är att trycka på ”end”- knappen och vänta på att resultatsidan ska laddas upp. Passed eller retake..

Längtar så otroligt mycket tills torsdag eftermiddag. Då ska mitt roliga, underbara, vanliga liv börja igen: få jobba (fast jag fusk-jobbade lite i lördags), få blogga, få göra smycken, få umgås och framför allt: FÅ TRÄNA!! Till och med vårt deprimerande gym och joggingspåren känns lockande. Ska tjuvstarta med ett träningspass redan idag…

Hade inte ATPL-proven kommit i min väg hade förmooodligen jag och denna donna tävlat mot varandra i båda solbränna och muskelmassa 😉

6 Responses to Three to go..

  1. Mamsen skriver:

    Ha ha, det hoppas jag verkligen inte!!
    Fy f-n vad hon ser ut! Och tänk om 50 år, när hon inte tränat på ett tag…..ja, då blir hon nog som jag i hullet.
    Nåväl, grattis till att du nu är på G att klara av dessa svåra test. Mammas duktiga kicka. Puuuuuuuus

  2. Johan skriver:

    Kör hårt bara!! 🙂
    Är det inte mycket praktisk flygning nu, eller är det 100% teori?

  3. ellebelle skriver:

    Vi kör igång med flygningen igen på måndag! Ska bli underbart!! 🙂

  4. Jenny skriver:

    För ha ha ha.. Det går (gick) ju så bra.. *sjunger*
    Duktiga dig!
    Och om 2 dygn är jag i Sveadala. Finally! Fast ändå. Tänk att tre månader kunde gå så förbannat fort…
    Ses säkert i helgen! 😀

    Pusselipuss

  5. Johan skriver:

    Ser fram emot lite delikata flygbilder i bloggen *även om bilden på muskelbönan har sin tjusning* 😉

  6. Mamsen skriver:

    GRATTIS! KLarat proven med råge. You are simply the best! PUUUUUS
    PS. om några timmar åker jag till Spanien men vi hörs hjärtat DS.

Kommentera

