Gräset är grönare..

Efter en ganska tuff dag sitter jag nu och pustar ut i mitt lilla rum i Ljungbyhed. Fönstret står på vid gavel och en kär doft av gräs letar sig in. Det är nästan sommar!

Idag och igår har jag genomfört testerna i Karlskrona för Kustbevakningen, och jag klarade dem till min stora lättnad. Vi började igår kväll med ett ordförståelseprov, därefter 5 förmågetest (eller kapacitetstest) och en filmvisning med efterföljande recension. Idag träffades vi kl 07.00 i simhallen, utan frukost i magen :-(. Vi genomförde ett simtest som innebar 50 m bröstsim, dyka efter en docka på 4 m djup, livräddning av dockan 50 m och därefter 200 m frisim. Detta skulle avklaras under 10 min. Jag kan säga att jag var mest nervös för att hämta upp dockan. Det var inget problem, men däremot att bogsera den i 2 längder.. Ojoj! Tror alla tyckte att det va rätt jobbigt.

Efter detta test väntade en otroligt god hotellfrukost på SAS Park Inn Hotel, där vi också bodde under natten (Business-rum nice!). Det gällde dock att äta lagom med frukost då ett Coopertest väntade nån timme framöver på dagen.. Efter ett drogtest var det då dags för denna lilla löprunda på 2 km (krav killar 9:30 och tjejer 10 min). I gassande sol avklarades så löpningen och vi käkade en god lunch på Restaurangskolan (bra service och billigt, rekommenderas). Slutligen genomfördes ett båtmanöver-prov med en liten arbetsbåt och så var dagen avslutad.

Efter testerna hann jag fynda en riktig Jackie Kennedy-klänning (svart med halvärm, knappar fram och skärp i midjan) och en omlottblus i vitt med sjalkrage. Bra dag!

7 Responses to Gräset är grönare..

  1. Johan skriver:

    Jasså, livet från tiden i Båtklubben lockar ännu….
    Vi som valde den gudomliga vägen via Luftbolaget är fortfarande nöjda! 😉

  2. ellebelle skriver:

    Så du kallar vår Kungliga Svenska Flotta för båtklubben?!? Oj, det borde vara klassat som synd.. Vilket Luftbolaf syftar du på?

  3. Johan skriver:

    Det stora Kungliga Luftbolaget så klart!
    ”Så högt man kan komma” 😉

  4. Eliza skriver:

    Vill se foton på inköpen =).
    PUSS

  5. ullis skriver:

    HIttade hit för ett bra tag sedan då jag sökte på lite allt möjligt inför att göra pilot testerna. Mina tester gick inte bra, hoppas att dina KBV tester gick bättre. Håller tummarna för dig, isf blir vi nog kollegor en dag. //Ullis

  6. ellebelle skriver:

    Oj, ska du bli kustbevakare då? Eller menar du pilot-kollegor? Klyscha, men det ÄR kul m fler tjejer i branchen. Vem ska man annars shoppa med på stoppen 😉

  7. ullis skriver:

    Är redan KBV´are o gjorde flygtesterna för att bli `KBVpilot. Härligt med möjligheter inom myndigheten! Än så länge håller jag mig på sjön, men om två år ska jag ge mig på testerna igen. Kan bara hålla med om klyschan;)
    Shopping-kan bara önska att det gavs fler tillfällen till shopping ute på sjön. Abstinensen är svår efter ett par dagar på böjlan blå;)

Kommentera

