Det finns en gud, en scarf-gud..

Ibland behövs så lite..

När jag va utomlands för ett par veckor sedan blåste där storm. Jag gick trots detta en lång promenad på strandpromenaden och njöt av solen. Frid och fröjd ända tills jag hoppade in i hissen och kollade mig själv i spegeln… VAR ÄR MIN SCARF?? Scarfen jag slitit från andra giriga händer då Madonna-kollektionen släpptes i våras (nåväl, den låg där o väntade snällt på mig, men ändå). Scarfen som räddat min hals från att brännas sönder ett par dagar tidigare. Scarfen som matchar allt och som får mig glad. Denna scarf hade nu helt sonika lämnat mig och farit ut på äventyr i stormen. I panik letade jag i två timmar vid strandpromenaden och dess omnejd. Mamma tvingades med i letandet och sa till slut: Men Emelie, det måste ju vara någon som köpt en sån på H&M och ångrat sig? Jag betalar om du hittar nån på Tradera eller Blocket..

NU idag har jag nu äntligen blivit ägare till en EXAKT likadan scarf, och jag känner mig som den mest ytliga av de ytliga. Det gör inget, jag blev glad i alla fall :-)..

5 Responses to Det finns en gud, en scarf-gud..

  1. Anna skriver:

    Jäklar, vilken grej 🙂

  2. Sussi skriver:

    Det heter inte ytlig – det heter medveten 😉

    Kram
    Sussi

  3. ellebelle skriver:

    Haha ok då 😉

  4. Mamsen skriver:

    Ja shit det kan man kalla KOLLA på strandpromenaden!!
    Jag plöjde genom buskar, vass, krogar och tom ett garage för att hitta denna sjal, som vi ju eg. på ett tidigt stadium hade insett, hade blåst iväg över havet på väg till Afrika.
    Men vad gör man inte för sin kära dotter?!
    Ja det tror jag faktiskt spanjackerna undrade… vad i hela friden gör de???
    Varför kryper människan under dessa buskar, med något vilt i blicken??
    Varför knäböjer hon för dessa bilar???
    Lägger hon en BÖMB under eller???
    ja de kunde ju inte veta om vårt stora uppdrag: operation madonnasjalletande.
    Pust jag blir alldeles trött då jag tänker på det.
    Grattis till den nya! Antar att du inte vågar använda den, och om du gör det och om den blåser bort, please låt mig få vara i en annan ände av världen då. Tack1

  5. ellebelle skriver:

    Hahahahhahah!! Tack för hjälpe iaf och för sponsringen 🙂

Kommentera

