Hon som fick allt..

Jag kan bara inte tro allt det som händer händer.. Jag fick mitt abslouta drömjobb i fredags! Detta innebär att jag kommer att börja jobba som styrman på Kustbevakningen i höst med hemmabas Skavsta. Detta innebär också att jag kommer att kunna återvända till Stockholm igen! Jobbet i sig verkar vara det perfekta flygjobbet med stor variation och jag kommer att flyga helt nya plan (Dash 8-Q300) som vi ska flygas in på i höst.

Nu gäller det att hitta bostad också! Jag tar examen den 28 september från TFHS och börjar jobba den 15 oktober så då borde jag ha fixat mig en lya. Om någon har kontakt med en privatvärd med bostäder i Stockholm kan ni ju säga till 😉 Eller lägga in ett gott ord för mig.

Trots allt detta känns det tungt just nu. Jag tror att det har varit ganska tufft för de flesta i vår klass i vår, och jag själv har nog tagit mer stryk än jag från början trodde. De 4 dagarna jag spenderade i Spanien var verkligen guld värda, men nu skulle behövas några veckors semester till. Dock så hägrar uppflygningen snart, och därefter blir det nog bättre.. Missförstå mig rätt: det är roligast i hela världen att flyga, det är andra ämnen i skolan som tagit kraft och tid. Nu så väntar dock några veckor med endast flygning, och det ska bli skönt att kunna fokusera endast på detta..

Hjärtekrossaren rövade bort den sista lilla biten av mitt hjärta och försvann tillsammans med den under helgen. Klart att det bidrar till min utmattning också. Ingenting känns något värt om man inte har någon att dela all gläjde med.. Så hon fick inte rikigt allt..

8 Responses to Hon som fick allt..

  1. Tina skriver:

    Hon som fick allt – eller hon som har jobbat för det…?? Stort GRATTIS!!! Vad dunder-super att det gick att fixa med utbildningen!!!! Att det blev ett jobb istället!
    Angående hjärtekrossarbiten kan jag bara säga att jag hoppas Du hade kul under tiden i alla fall. Sedan kan Du ju fundera på vems förlust det är. Det finns många att dela (glädje etc…)med – Sverige har ju numer hela 4 st Baytorun!!
    Kramar från dem allihop!

  2. Johan skriver:

    Ett stort grattis!!
    Verkligen roligt att det löser sig med jobb direkt efter skolan!! 🙂

  3. Sussi skriver:

    Vad glad jag blir för din skull!!! Det kunde väl inte bli bättre?Duktigt jobbat syrran!
    Trist med hjärtekrossaren och det känns som en klen tröst att säga ”mister du en så …Jag föredrar det ordspråket omvänt,alltså -den du mister får gråta 😉
    Se det som en bortsållad i väntan på den riktiga Prinsen!
    Jag ska ha ögon och öron öppna efter bostad,inne i stan eller var?

    Bamsekramen Orvar från Sussi!

  4. ellebelle skriver:

    Tack syrran! Det värmer.. Ja bostad i innerstan blir det nog, annars får jag våldgästa hos mamma o pappa haha kram

  5. Anna Leijon skriver:

    GRATTIS till jobbet Em!! Stor kram

  6. Mamsen skriver:

    Du får gärna våldgästa hos oss, det vet du, men jag ser det ju snarare som om du bor här….nu och då.. Det fixar sig säkert mede boende på något sätt.
    Ja STORT grattis till jobbet. Du har flyt men du får ju verkligen kämpa för det också.
    Vad beträffar kärleken.. ja det var ju inte den rätta den här gången heller. tur att han på ett relativt tidigt stadium visade vad han går för. Usch och fy. Men den som inte kan visa att han menar allvar med min dott, ska ta tassarna bort.
    Det är bara att kolla vem i kön som kan tänkas vara prinsen….
    hur som helst LYCKA TILL i framtiden med både det ena och det andra!
    Behöver jag säga att jag är………STOLT!!!!
    PUUUUS

  7. Gunnel Lundh skriver:

    Hejsan Emelie,
    Kikade in på Din sida via Thes sida. Stort grattis till arbetet. Du är så duktig lilla gumman. Jag hör av mig om jag hör ngt om bostad givetvis. Kom med och se på min lilla supermysiga lägenhet ngn gång då tillfälle gives!
    Kärleken är beständig men föremålen växlar för oss alla. Den rätte är viktig att vänta på … han finns för Dig någonstans!
    PS. Har alltid den fina svarta Swarowski ringen på mig, som jag tycker så mycket om!
    Kram Gunnel

  8. ellebelle skriver:

    Tack, du är så snäll! Kram

Kommentera

