Läsning i den sena timmen..

Ibland är det svårt att sova! Tidigare var det mest ATPL-litteratur (dvs plugg) som fick utgöra mit bokiga sängsällskap, men nuförtiden är det återigen skönlitteratur.

Jag ska passa på att dela risa en bok och sedan rosa en annan:

Jag fick en bok av mamma i julklapp som heter En shopaholics bekännelser och är skriven av Sophie Kinsella. Sweet tänkte jag, nu kan man kanske få lite lättläst nöje med shopping och kärlek eller något annat som krydda. Så var det också, men mer förutsägbar och klyshig bok får man leta långt inne i hyllorna efter. Jag blev till och med irriterad på donnan det handlar om och tyckte inte alls att hon va värd det tok-amerikanska slutet. Don’t waste your time och läs ej denna bok..

Dåså, riset avklarat. Till ros:

Jag har nyligen läst ut den senaste boken i serien om Harry Potter: Harry Potter and the Half Blood Prince. Barnbok eller ej, jag gillar Potter. Jag drömmer mig bort in i magin och önskar ibland att den var sann. Att man kunde flyga på kvast istället för i en PA31 (även om engine failure är kul nästan jämt hehe). Snart så kommer ju den sista (?) boken i serien, ryktet säger slutet av juni. Jag ser fram emot att gå upp på NK:s engelska bokavdelning och köpa mitt ex..

dsc00384.jpgdsc00383.jpg

5 Responses to Läsning i den sena timmen..

  1. sussi skriver:

    Böcker,I LOVE böcker!!! Måste tipsa om Stieg Larssons böcker om du inte redan har slukat dem? ”Män som hatar kvinnor” heter den första, därefter två till. Den sista delen kom i ut i måndags tror jag, jag tokläser så fort jag kommer åt. SUUUPERDUPER bra!

    Kram på dig/Sussi

  2. Tina skriver:

    Stod faktiskt & bläddrade i shopoholicboken med Dig i tankarna i höstas, men jag tyckte nog att den var lite föööör… Men tankarna går alltså onekligen till Dig 😉 Har Du hört vad vi shoppat, by the way…?
    Kram

  3. ellebelle skriver:

    Jag jag hörde det av mamma!! Så coolt, nu har ni max vuxenpoäng: 2 barb, kombi och radhus hehe!! Jag själv får bara färre poäng för var år som går 🙂 kram

  4. ellebelle skriver:

    ÅÅÅÅ måste Stieg Larsson. Kan jag låna? KRAM

  5. Sussi skriver:

    Sååå klaaart!
    /Sussi

Kommentera

