Avhugget..

Jag fick lite eld i baken igår! Hade räknat med att vara i Stockholm i 3 v till, men upptäckte att så ej var fallet! Jag måste alltså åka ner till Skåne på söndag igen, och det känns inte helt bra. Hur som helst är det ju bara 2 månader kvar i skolan nu, så det är bara att köra på gärnet! Längtar efter att få flytta hem till Stockholm och framför allt ser jag fram emot att börja jobba.

Var en sväng på Stads biblioteket idag, med anledning av mitt Ex-jobb, och reflekterade över följande:

1. Vilken bra service! Jag ville ha en bok som de inte hade inne och tjejen (bibliotekarien kanske..) fixade en reservation åt mig på ett kick. Dessutom får man ett mail när boken kommit in, och min reservation gör att den som har den inte kan få lånet förlängt. Good stuff!

2. Varför är jag inte här oftare? Ok att det var 107 personer före mig i kön till nya Harry Potter-boken (så jag gick till NK och köpte mitt alldeles egna pur-färska inbundna exemplar till det gentila priset av 199 kr) och att man känner sig dum när man pratar lika högt som de mer eller mindre inneboende studenterna som hänger där, men jag gillar stället ändå.

Examen snart var det ja.. Den går av stapeln den 28 september och då blir det stor fest i Ljungan. Alla ni som läser detta och tillhör kategorin nära och kära är mer än välkomna (kommer inte att ha någon mottagning hemma i Stockholm, utan hoppas på en inflyttningsfest snart istället)! Det kommer att gå till ungefär såhär:

Fredag: Examens-ceremoni ca kl 12, därefter evetuellt flyguppvisning. På kvällen blir det stor middag nere i hangaren och därefter party i Stora Mässen. Party= håller på hela natten.. Brukar vara en massa folk och superskoj även för icke TFHS:are.

Lördag: Festen slut någon gång på morgonen. Sova lite. Åka hem =)

För min del gäller packa-mapa-bil-full-med-saker-utan-att-få-panik-att allt-inte-får-plats hela lördag e.m. och söndag. Sedan bär det av till Stockholm igen. SÄG TILL MIG om ni vill komma ner! I dagsläget är det lite oklart ang hotellrum då ett företag gjort en preliminärbokning på hela rubbet.. (imponerande timing) Men det ska nog ordna till sig..

3 Responses to Avhugget..

  1. Tina skriver:

    Vi läser detta & anser oss höra till kategorin nära & kära! Tyvärr kommer vi dock ej ha möjlighet att ta oss ned, det är samma dag som vi kommer hem från vår månadslånga Turkietresa… Därför ser vi ännu mer fram emot en inflyttningsfest -vem hinner först! 😀
    Kram

  2. Mamsen skriver:

    Kul att du kommit igång med bloggen igen. Ser fram emot det stora som sker den 28 september. Vi kommer!
    Underbart att du fick en så bra semester. Det var verkligen vad du behövde. I detta regn här i Sverige blir man ju GALEN!!!!
    Kram och 1000 tack för all hjälp hemma!

  3. ronnie skriver:

    miss you babe…

Kommentera

