Golfen i mitt hjärta..

Jag är verkligen inte bra på golf. Inte än i alla fall. Det finns dock risk att jag skulle kunna bli en riktig golfnörd, precis som jag blivit med flygandet. Jag har upptäckt, successivt sedan mina första skakiga svingar, att finns en hel del bra saker med golf:

– Man får en otrolig massa motion. Det tar ju en liten stund att gå 9 hål bara och då har man gått en ganska bra sträcka.

– Man får användninga av en massa kläder igen, sånt man nästan varit på väg att slänga. Gamla Filippa-brallor, pikéer, enkla t-shirtar.. Dessa stackars plagg hade nog legat i längst ner i skänka-bort-kläder-påsen om det inte varit för golfen.

– Det är mest killar som spelar golf = mkt att spana på! Fast det blir just spana då de flesta är ganska långt bort, vilket gör att jag måste använda glasögon (och ni som trodde att det var för att se bollen.. Med mina svingar ser jag den nog utan de hhrrrrmm). Tyvärr ser jag ut som en gammal lärarinna i mina glasögon, så man får hoppas att de inte ser mig. Måste nog skaffa nya (de som säger att golf är en dyr sport kanske har rätt i alla fall..).

– Man får mkt quality-time med sina vänner och kan gå omkring och snacka skit/ meningen med livet i flera timmar. Underbart!

– På Ljungbyheds Golfbana finns dessutom en bonus: den ligger precis intill flygfältet, vilket gör att det susar över och förbi flygplan mest hela tiden! Tänk att få så många behov tillfredställda på en och samma gång.. =) Helt underbart!

2 Responses to Golfen i mitt hjärta..

  1. Mamsen skriver:

    Vilken massa bra synpunkter!!
    Lycka till med golfen- om jag känner dig rätt har du snart nere ditt handikapp!
    jag vill också!
    PUUUUUUS

  2. ellebelle skriver:

    Hahaha ja vi får väl se. Biten är jag i alla fall, hoppas att jag kan spela en massa i Sthlm oxå. Får hänga fast vid alla golfande piloter och hoppas på tillskott i bekantskapskretsen som vil ut och golfa 😉 Du kanske!! PUSS

Kommentera

