Ambassadeur och Cavalli..

Ja förra helgen var jag enligt plan på Ambassadeur. Lite besviken blev jag allt för det kändes mest som ett snabb-upphottat Blue Moon Bar (de husrade ju i lokalen tidigare) .. Men det var helt ok. Ingen kö varken på fredagen eller lördagen, trevligt och faktiskt GRYM musik. Det spelades rikigt bra house! Jag vet egentligen inte varför jag inte blev så imponerad. Kanske är det så att jag jämförde med Hells Kitchen, där vi var på fredagen. Även där grym musik och fantastiska drinkar. I like a lot..

Helgen bjöd även på julmarknad på Taxinge slott (en klassiker) där det var sjukt mycket folk. Det var svårt att få den där efterlängtade julstämningen så länge det duggregnade och var ljust ute, men så snart mörkret föll över slottat blev vi alla tre lurade till lite jul-mys-känsla =) Taxinge slott och dess julmarknad kan jag rekommendera och speciellt deras slottscafé med ett mer än gediget tårt- och fikabrödsbord. Dock så får man räkna med en sjukt lång kö! Värt det tyckte vi i och för sig..

Till min stora glädje fick jag även tag på ett par Cavalli-jeans från H&M-kollektionen! Jag har minst ett plagg från alla designer-kollektioner som gjorts på H&M de senaste åren, så det känns kul =) De tidigare designers som gjort kollektioner för H&M är Karl Lagerfeld, Stella Mc Cartney, Victor & Rolf och nu senast som sagt Roberto Cavalli. Visserligen har även Madonna och Kylie Minogue haft kollektioner på H&M, men enligt en inside-info-källa var åt minstone Madonna minst sagt EJ delaktig i sin kollektion, något som jag blev lite besviken av att höra.. Nåväl, att Cavalli varit med och faktiskt designat sin kollektion råder det nog inget tvivel om. Guld-ormen på mina jeans skvallrar om det.. Den är ganska tachy 🙂

One Response to Ambassadeur och Cavalli..

  1. Mamsen skriver:

    Cavallijeans! Himla snygga, så var glad att jag inte (absolut INTE) kommer i dem.

Kommentera

