Ernst Billgren, my lord!

Idag jobbade jag på NK för första gången på drygt en månad. Alltid lika kul och jag lär mig något nytt varje gång. Dagens viktigaste nykomling i kunskapsregistret var Ernst Billgrens nya kollektion för Kosta Boda, A Toast for New Friends (eller bara New Friends). Det är enligt mig en galen (vad annars när det gäller Billgren) och verkligt glädjespridande kollektion där Ernst sägs ha inspirerats av de glas han fick att dricka ur under sin barndom. Han har placerat djur och natur inuti glasen och jag får känslan av en svensk insjö.. Lite mytomspunnen, magisk, surrealistisk. Hittills har det t.ex. lanserats ett antal konstglas i 30 exemplars upplaga (prisex skål med and 75000 kr) och hittills två av sex glas (de andra fyra kommer under 2009). Se och njut =)

Delar ur Ernst Billgrens nya kollektion för Kosta Boda, New Friends. Bilden är hämtad från kostas hemsida och där finns fler smakprov ur kollektionen.

Delar ur Ernst Billgrens nya kollektion för Kosta Boda, New Friends. Bilden är hämtad från kostas hemsida och där finns fler smakprov ur kollektionen.

2 Responses to Ernst Billgren, my lord!

  1. Mamsen skriver:

    Äntligen!!!
    Välkommen tillbaka:
    Jag älskar att läsa din blogg, det vet du.
    Du är så himla duktig på det. Också!
    Jag är så stolt över att ha en så underbar dotter. Puuuuuuuuus

  2. Elise skriver:

    Men kan man annat än älska – charmigt =)! Ja både dig och designen ;)!

Kommentera

