Härliga helg!

Man skulle kunna tro att det är bedrövligt att behöva jobba på helger.. Speciellt en sådan här helg då folket hemma har middagar och fester åt höger och vänster och man själv är långt hemifrån, nåväl i alla fall fall på andra sidan Sverige.

Helgens första stopp blev i alla fall på Malmö Flygplats där vi stannade för lunch igår. Terminalen var full av barnfamiljer som förmodligen var i färd med att starta höstens första solsemestrar. Jag kommer nog aldrig helt vänja mig vid de stora ögonen som ständigt följer mig då jag bär uniform, trots att jag gjort det i över 10 år nu! Inte för att det är obehagligt, ej heller speciellt spännande eller skoj utan för att det helt enkelt känns märkligt att bli så ogenerat granskad. Jag har dock all förståelse för att människor tittar, vi sticker nog ut mer än vad man själv inser i våra ganska tighta blå flygoveraller..

Nåväl, efter totalt lite mer än 6 timmars flygning landade vi i Göteborg och stannade där över natten. Jag hade förmånen att en av mina underbara väninnor befann sig där så vi hann med att äta middag tillsammans med min besättning och jag hann även med att kolla in den helt splitternya båt där hon jobbar (Skoldivisionens nyutvecklade A501). Utanför hotellet sprang vi på en gammal kursare från MHS Karlberg och genom honom fick jag veta att en kvinnlig kursare från Karlberg ska söka till TFHS nu i dagarna. All LYCKA TILL önskar jag henne!!

Idag började med en hyfsat tidig, stärkande och god hotellfrukost (Scandic Hotell Europa) och därefter bar det av till Visby för lunch och efter det tog vi en tur över ett höstklätt Stockholm. Man kan ha det sämre..

”Men, vad gör de egentligen på jobbet?” tänker ni nu. ”Äter de jämt eller?? Jobbar de aldrig?” Jo, vi flyger i snitt 6 timmar per dag och genomför bland annat miljö-övervakning, men då jag finner det svårt att skilja på vad som är lämpligt att återge och ej så väljer jag att skriva så lite som möjligt om det! Jag är fortfarande ny på jobbet (även om det i dagarna blir 1 års jubileum för mig) och vill inte riskera att skriva några ord för mycket, så jag väljer att inte skriva alls om just det Kustbevaknings-operativa. Hoppas att ni förstår!

Imorn blir det förhoppningsvis en tur till och sedan var helgpatrullen över för denna gång!

Kustbevakningens Dash 8-Q300, mitt kontor alltså!

Kustbevakningens Dash 8-Q300, mitt kontor alltså!

5 Responses to Härliga helg!

  1. Elise skriver:

    As I said – u make me proud =)!!

  2. ronnie skriver:

    ahhhh jag vill också …shit va härligt det lät med lunch i visby!

  3. Carola skriver:

    Ja, visst var det tur att hon var i stan 😉
    Nu har några i besättningen anlänt så nu är det inte så ensamt längre.
    Krams till Dig!!

  4. Mamsen skriver:

    Inte dåligt kontor, det där!!
    Stolt., det är bara föööörnamnet på vad vissa är.
    Ja, egentligen ganska många.
    konstigt när du är borta så länge och speciellt över helger.
    men snart ses vi, darling. PUUUUUUUUUUUUS

  5. ellebelle skriver:

    ni är så söta, jag blir nästan lite generad 😉 puss på er alla

Kommentera

