Lycklig Storasyster..

När man inte har förärats med några blodsäkta småsystrar så får man helt enkelt skaffa sig några stycken 😀 Jag har nog två sådana småsystrar varav den ena är min alldeles, alldeles underbara Malin! Vi träffade varandra under min tid som pilotstudent nere i Skåne, och precis som hon skriver i sin blogg så lärde vi känna varandra under långa samtal i mitt lilla pytte-rum, hon sittandes på min lilla stol och jag vid skrivbordet. ”Det var tider det gumman!” kan vi säga och det kanske låter som att vi längtar tillbaka (vilket jag ju i och för sig gör ibland) men mycket har förändrats till det bättre sedan dess, i bådas våra liv. Jag är till exempel både stolt och glad att hon som en av få kommit in på en Hudterapeut-utbildning i Sundsvall vilken är den första i sitt slag: den är CSN-berättigad! Eleverna ska få lära sig allt ifrån vaxning och massage till kemisk peeling och hela kursen är på ett år med heltidsstudier. Gissa vem som kommer att stå först i kö när det är dags att öva 😉

Nu är jag så lyckligt lottad att jag är planerad att åka en sväng upp i Norrland med jobbet nästa vecka, och då hoppas jag verkligen att jag får chans att träffa både Malin i Sundsvall och en annan vän i Umeå! Hurra!!

En av de första kvällarna jag o Malin hängde i Ljungbyhed! Gammal härlig bild =)

En av de första kvällarna jag o Malin hängde i Ljungbyhed! Gammal härlig bild =)

One Response to Lycklig Storasyster..

  1. Malin skriver:

    oooo. love. tycker om dig så mkt. puss puss

Kommentera

