Äntligen..

Nu känns det att våren är här.. Jag har spenderat de senaste dagarna på Chalmers och vi har lapat sol på lunchrasterna, helt underbart och enegrigivande Visserligen har det hela tiden funnits tendens av en lätt snålblåst, men det får man ju räkna med i Göteborg 😉

På kvällarna har jag umgåtts med ses-alldeles-för-sällan-vänner och ägnat mig åt min passion.. Med mina nya Nike +-skor och min iPod som sällskap har jag botaniserat i Göteborgs minidjungel av Vintage-affärer. Jag var i en igår som hetter just det, Vintage. Den ligger på Storgatan 35 (en tvärgata till Avenyn) och säljer förhållandevis dyr vintage i form av moderna märkes-kläder, skor-, väskor- och smycken. Rent och fräscht och en hyfsat intresserad ägarinna (?) som lite slött frågade om jag ville ha hjälp med något. Min outfit var ju som sagt gympadojjor accompagnerade med dunväst och jag tror att det påverkade hennes intresse för mig, tyvärr. Jag har en vag känsla av att om jag hade stolpat in i höga klackar och vintage-klädd till tänderna så hade hon säkert varit lite mer tillmötesgående. Summa summarum: dyrt men värt ett besök. Ett stort minus dock för öppettiderna: Vintage stänger, i likhet med alltför många butiker i Göteborg, redan klockan 18..

Kommentera

