På tal om Matthew Williamssons kollektion..

Del 1: När den första kollektionen skulle släppas tidigare i vår var jag spänd av förväntan. Jag hade spanat in hela kollektionen massor av gånger på nätet och t.o.m. sett den live i skyltfönstret kvällen innan den skulle släppas i butikerna. Nå vad händer? Jo jag vaknar på dagen D men en dunderförkylning, allt annat än lddad att stångas med Stockholms ”fashionista”-kår.. Min plan B var att beställa kläderna på nätet och jag gillade kollektionen så pass att jag kunde nöja mig med vilket i stort sett plagg som helst. Svårt att förbise var dock att skinnjackan var min favorit. Då klockan slog 00.00 och kläderna släpptes på nätet blev jag stum av förundran. Först för att jag kunde köpa ALLA de plagg jag helst ville ha.. sedan stum igen, och förtvivlad, för när jag skulle betala gick det inte.. Hela sidan hade hängt sig och jag satt där snopen och ledsen, utan Matthew kläder *snyft*.

Ett par dagar senare skulle mamma och jag ta en shopping-tur och jag sprang in i var och varannan h&m-butik i jakt på kläderna. Just som jag var på väg hem fick jag för mig att göra ett sista försök. Gissa om jag blev förvånad då jag äntrade butiken: där hängde min alldeles egna dröm-skinnjacka i storlek 36! Jag trodde inte att det var sant. Ett par tusen kronor fattigare men ack så lycklig gick jag därifrån och minsann, jackan har burits i stort sett varenda dag sedan dess =)

Matthews jacka och klänning, lovely..

Matthews jacka och klänning, lovely..

One Response to På tal om Matthew Williamssons kollektion..

  1. mamsen skriver:

    Ja din jacka är underbar. Liksom min tunika (som jag fick resa ända till Florens för att köpa…..)

Kommentera

