Pärlans konfektyr Stockholm

Jag har tänkt att bara skriva på sommaren, att bloggen ska få vila i en skön vinterdvala.. Men nu kan jag inte låta bli! Jag var och åt middag och handlade lite bröd (surdegslimpa modell XXL och saffransbullar) på Urban Deli igår och vid kassan fick jag syn på Pärlans kolor. Mamma har berättat för mig att det finns ett gäng fräsiga bönor som huserar på Söder och kokar kolor iklädda riktiga 30-tala kläder. Coolt så man blir alldeles glad. Hur som, där fanns nu kolorna.. Hade jag just då vetat hur goda de är hade jag köpt alla som fanns, varenda smula hade fått följa med mig hem.. Nu visste jag inte det, tack och lov! Jag valde ut fem smaker och tog med mig hem till min mamma.

Andaktsfullt tog vi av pappret från den första kolan.. Ville nästan inte slänga det, så fint var det med sin vackert tryckta text. Pärlans konfektyr Stockholm Saltlakrits. Vi skar kolan i två delar och stoppade in den i munnen. Himmel! Jösses Amalia! Jag tror vi kom till himlen, pånyttföddes och återuppstod: så gott var det!

Det är såhär en kola ska smaka! sade mamma och vi tittade på varandra, alldeles lyckliga båda två. Sedan öppnade vi en till..

20121128-084117.jpg

Kommentera

