Swedish Hasbeens garage sale 2012

Äntligen, äntligen hade jag möjlighet att ta mig till Swedish Hasbeens Garagesale i Skrapan. Jag skulle givetvis bara ”titta in”. Att de skulle ha mina favoriter, ballerinan Hepburn som jag suktat efter hela sommaren lång, fanns överhuvudtaget inte i min tankevärld.

Vips! Så stod de bara där framför mig. Jag provade och de gled på som en hand i handsken (till skillnad från deras för övrigt väldigt hårda och till en början obekväma skor) och köpet var ett faktum.

Sedan kom mamma..

Mamma känner min smak väldigt väl. Alldeles för väl. Hon plockade fram par efter par med fabulösa Hasbeens men jag lyckades hitta alla möjliga fel på dem allihopa (att köpa hyfsat priicy sommarskor när det just fallit en massa snö känns lite..onödigt?) ända tills hon frågade, lite försiktigt, om jag ändå inte skulle prova de där vita fina med rosett? De fina, underbara som hon fick en riktig nostalgi-tripp av.. Jo, klart jag ska prova dem! Och så vips var skopar nummer två-köpet ett faktum.

Lite fattigare men mycket lycklig lämnade jag sedan Skrapan. Tack för hjälpen mamma ❤

20121129-203448.jpg

Kommentera

